• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Intressant,

Borde man då inte få bättre betyg när Wästgöta gör upplysningarna än vad som framgår när man själv loggar in på minupplysning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Intressant,

Borde man då inte få bättre betyg när Wästgöta gör upplysningarna än vad som framgår när man själv loggar in på minupplysning?
Man tycker ju det men jag hade inte bättre betyg för det. Wästgöta kanske inte bryr sig om över/underskott men låter konstigt
 

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Jag pratade med Wästgöta om deras krav och kundtjänst sa att dom inte har någon riskbedömning på underskott eller överskott om det kan spela in att den inte är med .

Men hon sa att man ska ha en god kreditvärdighet . Det är väl 7-9 tror jag i bisnode land
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag pratade med Wästgöta om deras krav och kundtjänst sa att dom inte har någon riskbedömning på underskott eller överskott om det kan spela in att den inte är med .

Men hon sa att man ska ha en god kreditvärdighet . Det är väl 7-9 tror jag i bisnode land
Då är det säkert därför det står 0 kr :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag pratade med Wästgöta om deras krav och kundtjänst sa att dom inte har någon riskbedömning på underskott eller överskott om det kan spela in att den inte är med .

Men hon sa att man ska ha en god kreditvärdighet . Det är väl 7-9 tror jag i bisnode land

Vad har du för betyg idag och hur många förfrågningar?
 

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Vad har du för betyg idag och hur många förfrågningar?

Just nu har jag betyg 6 men det har ökat var 3:e månad med 1-2 snäpp och om det stämmer igen så ska det öka nu i november . 8-9 ff . Så jag hoppas på en 8 nu den 3 november . För det är alltid den 3:e det har justerats .
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
A fan, det visste jag inte. Så Bisnodes-betyg brukar att justeras/uppdateras per den 3:e varje månad?

6 är för lite. Det är många här med 6 som har sökt men alla har nekats mig veterligen. 7 har jag faktiskt sett vissa få godkänt på så då lever hoppet!!!

Uppdatera oss gärna vad du har för Bisnodebetyg den 3:e november och hur många förfrågningar du har då!
 

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Ingen mer som har sökt och kan säga ifall det syns eller ej
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 316
Mottagna reaktioner
1 121
Poäng
897
Folk har säkert uppmärksammats att om man söker på lendo så får man en förfrågan på uc men 2 st på bisnode.
 

Roy47

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
10 Oktober 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Ingen mer som har sökt och kan säga ifall det syns eller ej

jag sökte på Wästgöta för några veckor sedan och underskottet syntes inte på kopian. Hade dessutom betyg 9 på kopian fast på Min upplysning visar det 8.

nu sökte jag förra veckan på Lendo och då dök Nordax o Seven Day upp som förfrågningar också, dock sjönk inte betyget vad jag kan se.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp